Nabucco in Florence reviews

Oct | 15 | 2020

“Molto interessante, invece, Alexander Vinogradov, che veste a meraviglia il difficilissimo ruolo di Zaccaria (biblicamente il profeta Geremia), complice uno strumento dalla sonora e salda vocalità, tale da riempire il teatro senza mai essere coperto dall’orchestra. Il timbro scuro e il buon fraseggio gli permettono di spaziare dall’acuto fino alle note più gravi, uscendo vincente sia delle cabalette, sia dalla preghiera del secondo atto “Tu sul labbro dei veggenti”.”

 

Very interesting is Alexander Vinogradov, whom the very difficult role of Zacharias (biblically the prophet Jeremiah) fits wonderfully, thanks to his instrument of sonorous and steady vocalism, that fills the theater without ever being covered by the orchestra. The dark timbre and good phrasing allow him to move freely from the highest to the lowest notes, convincing in both the cabalettas and the prayer of the second act “Tu sul labbro dei veggenti”.

 

Nicola Barsanti for Gliamicidellamusice.net

 

——————————————————————

“Rival digne du chef de guerre mésopotamien (c’est loin d’être toujours le cas), le grand prêtre Zaccaria d’Alexander Vinogradov est l’autre triomphateur du spectacle, avec une autorité de la présence et de la ligne, une vocalité d’un luxe insensé dans les points d’orgue infinis du grave – ce talent jusqu’ici prometteur se déploie aujourd’hui dans sa pleine maturité.”

A worthy rival of the Mesopotamian warlord  (this is far from always being the case), Alexander Vinogradov’s high priest Zaccaria is the other triumphant of the show, with an authority of presence and line, a vocality of ‘an insane luxury in the infinite high points of the lowest register – this hitherto promising talent is now being deployed in its full maturity.

Vincent Agrech for the Diapason

——————————————————————-

 

“Alexander Vinogradov incarna molto bene l’autorevolezza di Zaccaria quale guida del popolo ebraico. La voce è voluminosa, connotata da un bel timbro scuro e omogenea su tutta la l’estensione, tanto nelle salite all’acuto che negli affondi gravi.”

 

Alexander Vinogradov very well embodies the authority of Zacharia as leader of the Jewish people. The voice is voluminous, characterized by a nice dark and homogeneous timbre over the whole range, both in the highest and the lowest passages.

 

Filippo Antichi for Connessi all‘opera

——————————————————————————-

“Sugli scudi anche il basso Alexander Vinogradov, dalla sonora e solida emissione, che domina un ruolo di estrema difficoltà come quello di Zaccaria con autorevolezza ed è salutato da applausi convinti al termine della preghiera “Tu sul labbro”, risolta con intonazione impeccabile e bel fraseggio scolpito.”

A winner is also the bass Alexander Vinogradov, with a sonorous and solid sound emission, who dominates a role of extreme difficulty like that of Zaccaria with authority and is greeted by convinced applause at the end of the prayer “Tu sul labbro”, resolved with impeccable intonation and beautifully sculptured phrasing.

Fabrizio Moschini for Operaclick

—————————————————————-

“Il ruolo di Zaccaria è posto invece nelle sapienti mani di Alexander Vinogradov: basso russo dalla voce corposa, robusta ed elastica, che gli consente di muoversi agilmente tra i registri…”

The role of Zaccaria is placed in the skilled hands of Alexander Vinogradov: Russian bass with a full-bodied, robust and elastic voice, which allows him to move easily between the registers

Redaction of Teatrionline

 

————————————————————————————–

 

“Impossibile fare I difficili con una voce che fa venire I brividi come quella dal basso Vinogradov”

 

Impossible to stay cold with a voice giving you goosebumps like that of bass Vinogradov

 

Piro Meucci for Stamp Toscana

 

—————————————————————-

 

“Il basso russo Alexander Vinogradov interpreta uno Zaccaria particolarmente incisivo grazie a un imponente mezzo vocale.”

 

The Russian bass Alexander Vinogradov plays a particularly incisive Zaccaria thanks to an impressive vocal medium.

 

Valentina Torelini for Il Reporter

 

—————————————————————————-

 

 

“Alexander Vinogradov è stato uno Zaccaria eloquente, profetico e vigoroso, giovanile, diremmo pugnace, quasi a sottolineare un contrasto fisico-ideologico con il Nabucco-Domingo. E anche di Vinogradov abbiamo apprezzato il dominio vocale in una parte legata al ricordo di grandissimi interpreti.”

Alexander Vinogradov was an eloquent, prophetic and vigorous Zaccaria, youthful, we would say pugnacious, as if to underline a physical-ideological contrast with Nabucco-Domingo. And we also appreciated the vocal domination of Vinogradov in a part linked to the memory of great performers.

Fulvio Venturi for Toscana eventi news